Protein Tozu Türleri Nelerdir? Neye Göre Hangi Protein Tozu Tercih Edilmeli?

Protein Tozu Türleri Nelerdir? Neye Göre Hangi Protein Tozu Tercih Edilmeli?

Protein tozu; kas gelişimini, yenilenmeyi ve genel sağlığı desteklemedeki kolaylığı ve etkinliği ile fitness ve beslenme dünyasının en temel ürünlerinden biri haline gelmiştir. Mevcut protein tozu çeşitliliğinin artmasıyla birlikte, ihtiyaçlarınıza en uygun protein tozunun hangisi olduğunu belirlemek zor olabilir. Beslenme şekliniz, hedefleriniz gibi çeşitli faktörler doğrultusunda doğru protein tozunu seçmek de çeşitlilik gösterebilir. Siz de farklı protein tozu türlerini keşfederek sizin için en doğru protein tozunu bulabilir, doğru tercihler yapabilirsiniz!

Hayvansal Kaynaklı Protein Tozları

Protein tozları kendi içlerinde protein kaynağı, üretim şekli gibi faktörler dolayısıyla birçok çeşit barındırır. Protein tozları içinde hayvansal kaynaklı (süt, yumurta, peynir alt suyu tozu, vb.) ürünler protein tozunun güvenilirliği, kalitesi ve barındırdığı protein oranı sebebiyle daha sıklıkla tercih edilirken beslenme şekli, alerjenler gibi çeşitli sebeplerden kaynaklı olarak bitkisel kaynaklı protein tozları da tercih edilir. 

İzole Whey Protein Tozu

İzole protein tozu, whey protein izolesinden oluşur. İzole protein tozu alırken üzerinde izole yazıp %80-85 protein oranına sahip ürünler yerine %88-92 oranında CFM whey protein izolesi içeren protein tozlarını tercih etmeniz önerilir.

Konsantre Whey Protein Tozu

Whey protein izolesi ve konsantresi içeren protein tozudur. Konsantre whey protein tozu seçerken %65-75 oranında protein içeren ürünlerden uzak durmanız, %78-82 oranlarında sadece CFM whey protein izolesi ve ultrafiltre whey protein konsantresi içeren protein tozu tercih etmeniz önerilir.

Kompleks Protein Tozları

Kompleks protein tozları; kazein, yumurta proteini, süt proteini, whey izolesi ve konsantresi gibi proteinleri karışım olarak içeren protein tozlarıdır. Kompleks protein tozlarında %65-75 protein oranına sahip ürünler yerine %78-82 oranında protein içeren protein tozlarını tercih etmenizi tavsiye ederiz.

Hidrolize Whey Protein Tozu

Enzimlerle ön sindirim sağlanmış ve molekül ağırlığı düşürülmüş protein tozu çeşididir. Molekül ağırlığı düşürülen protein çok daha hızlı sindirilir. Hidrolize whey protein alırken hidrolizasyon oranına dikkat etmeniz, bu oran belirtilmediyse de tüketmemeniz önerilir.

Bitkisel Kaynaklı Protein Tozları

Genellikle vegan veya alerjen kaynaklı özel beslenme şekillerine sahip olan kişiler tarafından bitkisel kaynaklı protein tozları sıklıkla tercih edilir. Bunların en popülerleri ise bezelye proteini, soya proteini, hindistan cevizi proteini, kahverengi pirinç proteini gibi çeşitlerdir. Bezelye ve soya protein tozları ise bitkisel kaynaklı proteinin en yüksek konsantre formlarındandır.

Soya Proteini

Soya proteini, soya fasulyesinden elde edilen bir protein türüdür ve bitkisel bir protein olmasına rağmen soya proteini esansiyel amino asitleri içerir. Soya proteini laktoz içermediği için laktoz intoleransı olan kişiler için ideal bir protein kaynağı oluşturur. Soya proteinin emilim süreci ise whey proteine göre daha yavaş ama kazein proteinine göre daha hızlıdır.

Hedefe Göre Uygun Protein Tozu Seçimi Nasıl Olmalı?

Söz konusu protein tozu tüketimi olduğunda hedefiniz ne olursa olsun göz önünde bulundurmanız gereken şey eğer fitness, ağırlık çalışmaları, sportif performans gerektiren aktivitelerde bulunuyor veya diyet/hastalık dönemlerinde iseniz protein ihtiyacınızın arttığıdır. Bu yüzden hangi hedefle yola çıkıyorsanız çıkın, doğru protein tozunu seçerken belli başlı noktaları göz önünde bulundurmalısınız.

Öncelikle, protein tozunun türüne yani esasen kaynağına dikkat etmeniz gerekir. Örneğin, protein tozunun kalitesi düşünüldüğünde whey protein, yumurta beyazının yanında bilinen en kaliteli protein kaynağını oluşturur. Eğer protein tozu süt kaynaklı ise bunun da grass-fed olması önem kazanır.

Alerjen İçeriğine Göre Doğru Protein Tozu Tercihi

Her besinde olduğu gibi protein tozu seçiminde de alerjen içeriğine dikkat ederek tüketmelisiniz. Örneğin, laktoz veya gluten gibi etkenlere alerjik reaksiyonlar gösteriyorsanız veya hassasiyetiniz varsa bu doğrultuda tercihlerde bulunmalısınız. Laktoz intoleransı olan kişiler için süt ve süt ürünlerinden elde edilen protein tozları uygun olmayacakken, gluten intoleransı veya çölyak hastalığı olan kişiler için özellikle içeriğinde alerjen uyarısı bulunan protein tozlarını tercih etmek uyun olacaktır.

Doğru Protein Tozu Tercihi ile Hedeflerinize Yaklaşın

Özetle, doğru protein tozunu seçmek, mevcut farklı türleri anlamayı ve diyet tercihlerinizi, fitness hedeflerinizi, beslenme ihtiyaçlarınızı, sindirilebilirliği ve daha birçok faktörü içerir. Doğru tercihi bulmak için zaman ayırarak beslenmenizi optimize edebilir ve hedeflerinize daha etkili bir şekilde ulaşabilirsiniz. Yukarıda sıralanan diğer faktörleri değerlendirerek de yaşam tarzınızı tamamlayan, sağlık ve fitness hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olan doğru protein tozunu bulabilirsiniz!

Hinterlassen Sie einen Kommentar

Bitte beachten Sie, dass Kommentare vor der Veröffentlichung freigegeben werden müssen

Diese Website ist durch reCAPTCHA geschützt und es gelten die allgemeinen Geschäftsbedingungen und Datenschutzbestimmungen von Google.