Beta Alanin Nedir? Ne İşe Yarar?

Beta Alanin Nedir? Ne İşe Yarar?

Beta-alanin, vücutta doğal olarak bulunan bir amino asit. Bu amino asit, vücutta laktik asit oluşumunu azaltmakta ve kas gücünü arttırmakta kullanılır. Beta-alanin, özellikle güç ve dayanıklılık antrenmanları yapan sporcular tarafından yaygın olarak kullanılıyor.

Beta-alanin, kasların içinde karnozin adı verilen bir maddeden oluşur. Karnozin, kasların laktik asit oluşumunu azaltmasına ve böylece daha uzun süreler boyunca antrenman yapabilmelerine olanak tanır. Beta-alanin supplementler şeklinde alındığında, karnozin seviyeleri arttırılır ve böylece antrenman süresi ve performansı da arttırılmış olur.

Beta Alanin’in Faydaları

Beta-alanin sporcular için etkilerinin yanı sıra, kardiyovasküler sağlık ve yaşlılık ile ilgili konularda da araştırılıyor. Araştırma bulgularına göre beta-alanin supplementleri, kalp sağlığını ve yaşlılık ile ilgili belirli problemleri önlemekte veya azaltmakta faydalı olabilir. Beta-alanin, genellikle BCAA (branched chain amino acids) olarak bilinen amino asitler ile birlikte kullanılır. BCAA, leusin, isoleusin ve valin gibi kaslar için önemli olan amino asitleri içerir. Beta-alanin ve BCAA birlikte alındığında, kasların laktik asit seviyeleri olabildiğince azaltılır ve böylece antrenman süresi ve performansı en üst seviyeye çıkartılır.

Beta Alanin Güvenilir Mi?

Beta-alanin, genellikle güvenli bir supplement olarak kabul edilir. Ancak her ürünün kullanımında olduğu gibi bu desteğin kullanımı sonucunda bazı kişilerde yan etkiler oluşabilir. Bu yan etkiler arasında, cildin kızarıkları, yanma veya kaşıntı hissi, baş dönmesi veya bulantı gibi semptomlar gibi semptomlar yer alabilir. Bu yan etkiler genellikle kullanımın başlangıcında veya dozajı arttırılırken görülür. Fakat çoğu zaman bu yan etkiler için endişelenmeye gerek yoktur çünkü genellikle bu etkiler kısa sürede geçer ve zamanla bünyenin alışmasıyla tamamen ortadan kalkar. Yine de eğer bir ilaç kullanıyorsanız doktorunuzun tavsiyesini almanız gerektiğini unutmamalısınız. Beta-alanin içeren besinler arasında, tavuk, somon, sığır eti, yoğurt, süt, bira mayası ve lahana gibi yiyecekler bulunur. Bu besinler sayesinde bu maddeyi doğal yollarla alabilirsiniz fakat bu besinler içerisinde beta-alanin miktarı çok yüksek değildir. Sporcuysanız ve performansınızı arttırmak istiyorsanız bu bileşeni supplement şeklinde almanız daha yararlı ve etkilidir.

Beta Alaninin Diğer Etkileri

Beta-alaninin cinsel sağlık üzerinde herhangi bir etkiye sahip olup olmadığı henüz bilimsel olarak kanıtlanmadı. Fakat bu takviyeyi kullanan kişilerin yorumları, beta-alanin bileşeninin cinsel performansı arttırdığı yönündedir. Bu bilgileri toplayarak beta-alanini aşağıdaki gibi özetleyebiliriz:

  • Beta-alanin, vücutta doğal olarak bulunan bir amino asittir
  • Spor yaparken laktik asit seviyesini azaltarak, egzersiz süresini ve yoğunluğunu arttırmada yardımcı olur
  • Beta-alanin kas hücrelerinde bir madde olarak depolanarak, kas performansını arttırır
  • Beta-alanin takviyeleri, özellikle de güç ve dayanıklılık sporları için kullanılır
  • Beta-alanin takviyeleri, kardiyovasküler sağlık üzerinde de olumlu etkilere sahip
  • Beta-alanin, yorgunluk veya ağrıyı azaltarak antrenman sonrası iyileşmeyi hızlandırır
  • Beta-alanin, kas hücrelerinde karnozin seviyesini arttırma özelliği sayesinde kas asit dengesini düzenler
  • Beta-alanin, kas hücrelerinde oksijen ve glikojen depolanmasını arttırır ve kas enerjisi üretilebilirliğini en üst seviyeye taşır
  • Beta-alanin alımının yan etkileri nadir görülür ve genellikle hafif olur. Ancak bazı kişilerde yanma, kaşıntı veya cildin kızarıklığı gibi yan etkiler oluşabilir

Beta-alanin takviyeleri almadan önce, bir sağlık profesyoneline danışmanız önerilir.


Hinterlassen Sie einen Kommentar

Bitte beachten Sie, dass Kommentare vor der Veröffentlichung freigegeben werden müssen

Diese Website ist durch reCAPTCHA geschützt und es gelten die allgemeinen Geschäftsbedingungen und Datenschutzbestimmungen von Google.